Yleiset käyttöehdot
Riippumatto Verkossa
Nämä yleiset käyttöehdot Riippumatto Verkossa on laadittu yhteistyössä Kuluttajayhdistyksen kanssa itsesääntelyn koordinointiryhmän (CZ) puitteissa. Talousneuvosto ja otetaan käyttöön 1.6.2024 alkaen.
Hakemisto
1 artikla – Määritelmät
Artikla 2 – Elinkeinonharjoittajan henkilöllisyys
3 artikla – Soveltaminen
Artikla 4 – Tarjous
Artikla 5 – Sopimus
6 artikla – Peruuttamisoikeus
Artikla 7 – Asiakkaan velvollisuudet peruuttamisen yhteydessä
Artikla 8 - Asiakkaat, jotka käyttävät peruuttamisoikeuttaan, ja niihin liittyvät kustannukset
Artikla 9 – Elinkeinonharjoittajien velvollisuudet peruuttamisen yhteydessä
Artikla 10 - Peruuttamisoikeuden poissulkeminen
Artikla 11 – Hinta
Artikla 12 - Sopimuksen täyttäminen ja ylimääräinen takuu
Artikla 13 – Toimitus ja täytäntöönpano
Artikla 14 – Pidennetty kesto: kesto, päättäminen ja jatkaminen
Artikla 15 – Maksu
16 artikla – Valitusmenettely
Artikla 17 – Riita-asiat
Artikla 18 – Sivuliikkeen takuu
Artikla 19 - Lisä- tai erilaiset määräykset
Artikla 20 – Muutos Thuiswinkel.orgin yleisiin käyttöehtoihin
Artikla 1 – Määritelmät
Seuraavia määritelmiä sovelletaan näissä käyttöehdoissa:
- Lisäsopimus: sopimus, jossa kuluttaja saa tuotteita, digitaalista sisältöä ja/tai palveluita etäsopimuksen kautta ja elinkeinonharjoittaja tai kolmas osapuoli toimittaa nämä tuotteet, digitaalisen sisällön ja/tai palvelut tämän välisen sopimuksen mukaisesti. kolmas osapuoli ja elinkeinonharjoittaja;
- Peruutusaika: aika, jonka kuluessa kuluttaja voi käyttää peruuttamisoikeuttaan.
- Kuluttaja: luonnollinen henkilö, jonka toimintaa ei toteuteta elinkeino-, ammatti- tai elinkeinotoimintaan liittyvissä tavoitteissa;
- Päivä: kalenteripäivä;
- Digitaalinen sisältö: tiedot, jotka tuotetaan ja toimitetaan digitaalisessa muodossa;
- Pidennetty sopimus: tuote- ja/tai palvelusarjaan liittyvä etäsopimus, jossa toimitus- ja/tai ostovelvollisuus jakautuu tietylle ajanjaksolle.
- Kestävä tietoväline: kaikki keinot – mukaan lukien sähköpostit – joiden avulla kuluttaja tai elinkeinonharjoittaja voi tallentaa hänelle henkilökohtaisesti osoitettuja tietoja tavalla, joka helpottaa niiden tulevaa käyttöä tai kuulemista tavoitteen mukaisena ajanjaksona. jolle tiedot on tarkoitettu ja mikä helpottaa tallennettujen tietojen muuttumatonta jäljentämistä;
- Peruuttamisoikeus: kuluttajan mahdollisuus luopua etäsopimuksesta peruuttamisajan kuluessa;
- Elinkeinonharjoittaja: luonnollinen henkilö tai oikeushenkilö, joka on Thuiswinkel.orgin jäsen ja joka tarjoaa tuotteita, (pääsyä) digitaaliseen sisältöön ja/tai palveluja kuluttajille etäältä;
- Etäsopimus: elinkeinonharjoittajan ja kuluttajan välinen sopimus, joka on tehty tuotteiden, digitaalisen sisällön ja/tai palvelujen etämyyntijärjestelmän puitteissa ja jossa käytetään yksinomaan tai osittain yhtä tai useampaa etäviestintätekniikkaa. sopimuksen tekohetkeen asti;
- Peruuttamisoikeuden mallilomake: eurooppalainen peruuttamisoikeuden mallilomake, joka sisältyy näiden ehtojen liitteeseen I. Elinkeinonharjoittaja ei ole velvollinen toimittamaan liitettä I, jos kuluttajalla ei ole peruuttamisoikeutta tilauksensa suhteen;
- Etäviestintätekniikka: keino, jolla voidaan viestiä elinkeinonharjoittajan tekemästä tarjouksesta ja sopimuksen tekemisestä ilman, että kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan on oltava samassa paikassa samaan aikaan.
Artikla 2 – Elinkeinonharjoittajan henkilöllisyys
Nimi
Riippumatto Verkossa
Osoite
Fahrenheitstraat 5
7701 BV Dedemsvaart
Alankomaat
Puhelinnumero
075 325 24 71
Sähköpostiosoite
info@riippumattoverkossa.fi
Kauppakamari
51904071
ALV-tunniste
NL850221080B01 (EU)
GB374792356 (GB)
Jos elinkeinonharjoittajan toimintaan sovelletaan asiaankuuluvaa lupajärjestelmää: valvontaviranomaisen tiedot.
Pitäisikö elinkeinonharjoittajan harjoittaa säänneltyä ammattia:
- ammatillinen yhdistys tai järjestö, johon hän on sidoksissa;
- ammattinimike, kaupunki EU- tai ETA-alueella, jossa se on myönnetty;
- viittaus Alankomaissa sovellettaviin ammattisääntöihin ja ohjeet siitä, missä ja miten näihin ammattisääntöihin voi tutustua.
Artikla 3 – Soveltaminen
- Nämä yleiset ehdot koskevat jokaista elinkeinonharjoittajan tekemää tarjousta ja jokaista etäsopimusta, joka on tehty elinkeinonharjoittajan ja kuluttajan välillä.
- Näiden yleisten ehtojen tekstit asetetaan kuluttajan saataville ennen etäsopimuksen tekemistä. Jos tämä ei ole kohtuudella mahdollista, elinkeinonharjoittaja ilmoittaa ennen etäsopimuksen tekemistä, millä tavalla yleiset ehdot ovat nähtävillä elinkeinonharjoittajan tiloissa ja että ne lähetetään kuluttajalle maksutta mahdollisimman nopeasti. mahdollisuuksien mukaan kuluttajan pyynnöstä.
- Jos etäsopimus tehdään sähköisesti, kuluttajalle toimitetaan edellisen kappaleen vastaisesti ennen etäsopimuksen tekemistä näiden yleisten ehtojen tekstit sähköisesti siten, että kuluttaja voi helposti tallentaa ne kestävälle tietovälineelle. Jos tämä ei ole kohtuudella mahdollista, elinkeinonharjoittajan tulee ennen etäsopimuksen tekemistä ilmoittaa, missä yleisiin ehtoihin voi tutustua sähköisesti ja että ne lähetetään kuluttajalle hänen pyynnöstään maksutta joko sähköisesti tai muussa muodossa. tavalla.
- Tapauksissa, joissa tiettyjä tuotteeseen tai palveluun liittyviä ehtoja sovelletaan näiden yleisten ehtojen lisäksi, toista ja kolmatta kohtaa sovelletaan vastaavasti ja kuluttaja voi aina vedota hänelle edullisimpaan sovellettavaan ehtoon. yhteensopimattomien yleisten käyttöehtojen tapauksessa.
Artikla 4 – Tarjous
- Jos tarjous on voimassa rajoitetun ajan tai siihen liittyy ehtoja, tämä mainitaan erikseen tarjouksessa.
- Tarjous sisältää täydellisen ja tarkan kuvauksen tuotteista, digitaalisesta sisällöstä ja/tai palveluista. Kuvaus on riittävän yksityiskohtainen, jotta kuluttaja voi arvioida tarjousta asianmukaisesti. Jos kauppias tekee kuvien käyttö, ne ovat todellinen esitys tarjotuista tuotteista ja/tai palveluista. Elinkeinonharjoittajaa eivät sido tarjouksen ilmeiset virheet tai virheet.
- Jokainen tarjous sisältää tietoa, joka tekee kuluttajalle selväksi, mitkä oikeudet ja velvollisuudet liittyvät tarjouksen hyväksymiseen.
Artikla 5 – Sopimus
- Sopimus tehdään 4 kohdassa määrätyin edellytyksin sillä hetkellä, kun kuluttaja hyväksyy tarjouksen ja siinä määrätyt ehdot on täytetty.
- Jos kuluttaja on hyväksynyt tarjouksen sähköisesti, elinkeinonharjoittaja vahvistaa välittömästi vastaanottaneensa tarjouksen hyväksymisen sähköisesti. Kuluttaja voi purkaa sopimuksen niin kauan kuin elinkeinonharjoittaja ei ole vahvistanut tätä hyväksyntää.
- Jos sopimus tehdään sähköisesti, elinkeinonharjoittaja ryhtyy asianmukaisiin teknisiin ja organisatorisiin toimenpiteisiin sähköisen tiedonsiirron turvaamiseksi ja varmistaa turvallisen verkkoympäristön. Jos kuluttaja pystyy maksamaan sähköisesti, elinkeinonharjoittaja ryhtyy asianmukaisiin turvatoimiin.
- Elinkeinonharjoittaja voi saada – lakisääteisten puitteiden puitteissa – tietoa kuluttajan kyvystä täyttää maksuvelvoitteensa sekä tosiasioista ja tekijöistä, jotka ovat tärkeitä etäsopimuksen vastuullisen tekemisen kannalta. Jos jos tutkimus antaa elinkeinonharjoittajalle asianmukaiset perusteet kieltäytyä tekemästä sopimusta, hänellä on oikeus perustellusti hylätä tilaus tai hakemus tai sitoa sen toteuttaminen erityisehtoihin.
- Elinkeinonharjoittaja lähettää kuluttajalle viimeistään tuotetta, palvelua tai digitaalista sisältöä toimittaessaan seuraavat tiedot kirjallisesti tai siten, että kuluttaja voi tallentaa ne helposti saatavilla olevalle kestävälle välineelle
a. elinkeinonharjoittajan toimipaikan toimistoosoite, jossa kuluttaja voi tehdä valituksen;
b. ehdot, joilla kuluttaja voi käyttää peruuttamisoikeuttaan, ja keinot peruuttamiseen, tai selkeä maininta peruuttamisoikeuden estämisestä;
c. tiedot takuista ja olemassa olevista myynnin jälkeisistä palveluista;
d. hinta, mukaan lukien kaikki tuotteen, palvelun tai digitaalisen sisällön verot; toimituskulut soveltuvin osin sekä maksu-, toimitus- tai etäsopimuksen täytäntöönpanotapa;
e. sopimuksen irtisanomisen edellytykset, jos sopimus kestää yli vuoden tai jos se on toistaiseksi voimassa oleva;
f. jos kuluttajalla on peruuttamisoikeus, mallilomake peruuttamisesta. - Jos kyseessä on pidennetty sopimus, edellisen kappaleen ehto koskee vain ensimmäistä toimitusta.
6 artikla – Peruuttamisoikeus
- Tuotteita ostaessaan kuluttajalla on oikeus purkaa sopimus ilman syytä, vähintään 14 päivän kuluessa. Elinkeinonharjoittaja saa kysyä kuluttajalta tämän purkamisen syytä, mutta kuluttajalla ei ole velvollisuutta ilmoittaa syynsä.
- Kohteessa määrätty aika 1 alkaa seuraavana päivänä sen jälkeen, kun kuluttaja tai kuluttajan nimeämä kolmas osapuoli, joka ei ole kuljettaja, on vastaanottanut tuotteen, tai:
a. jos kuluttaja on tilannut useita tuotteita: päivä, jona kuluttaja tai kuluttajan määräämä kolmas osapuoli on vastaanottanut viimeisen tuotteen. Elinkeinonharjoittaja voi kieltäytyä yhdestä tilauksesta useille tuotteille, joilla on eri toimitusajat, edellyttäen, että hän on selvästi ilmoittanut tästä kuluttajalle ennen tilausprosessia
b. jos tuotteen toimitukseen liittyy erilaisia toimituksia tai osia: päivä, jona kuluttaja tai kuluttajan nimeämä kolmas osapuoli on vastaanottanut viimeisen toimituksen tai viimeisen osan;
c. sopimuksilla, jotka koskevat tuotteiden säännöllistä toimitusta tietyn ajanjakson aikana: päivä, jona kuluttaja tai kuluttajan nimeämä kolmas osapuoli vastaanotti viimeisen tuotteen.
7 artikla – Kuluttajien velvollisuudet peruuttamisajan kuluessa
- Peruutusajan aikana kuluttajan tulee käsitellä tuotetta ja sen pakkausta huolellisesti. Hän saa purkaa tai käyttää tuotetta vain siinä määrin kuin on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja tehon arvioimiseksi. Pointti Lähtökohtana tässä on se, että kuluttaja saa käsitellä ja tarkastaa tuotetta vain samalla tavalla kuin hän pääsisi kauppaan.
- Kuluttaja on vastuussa vain tuotteen arvon alenemisesta, joka on seurausta siitä, että hän on käsitellyt tuotetta muulla kuin 2. 1.
- Kuluttaja ei ole vastuussa tuotteen arvon alenemisesta, jos elinkeinonharjoittaja ei ole antanut hänelle kaikkia lain edellyttämiä peruuttamisoikeuteen liittyviä tietoja ennen sopimuksen tekemistä.
8 artikla – Kuluttajat, jotka käyttävät peruuttamisoikeuttaan, ja niihin liittyvät kustannukset
- Kuluttajan, joka haluaa käyttää peruuttamisoikeuttaan, on ilmoitettava tästä elinkeinonharjoittajalle peruuttamisajan kuluessa mallilomakkeella tai muulla yksiselitteisellä tavalla.
- Mahdollisimman nopeasti, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa kohdassa tarkoitetusta ilmoituspäivästä. 1, kuluttajan on palautettava tuote tai luovutettava se elinkeinonharjoittajalle (edustajalle). Tämä ei ole välttämätöntä, jos elinkeinonharjoittaja on tarjonnut noutaa tuotteen itse. Kuluttaja on joka tapauksessa noudattanut palautusaikaa, jos hän lähettää tuotteen takaisin ennen peruuttamisajan umpeutumista.
- Kuluttaja palauttaa tuotteen kaikkine tarvikkeineen, mikäli se on kohtuudella mahdollista alkuperäisessä kunnossa ja pakkauksessa sekä elinkeinonharjoittajan antamien järkevien ja selkeiden ohjeiden mukaisesti.
- Kuluttajalla on riski ja todistustaakka peruuttamisoikeuden asianmukaisesta ja ajallaan käyttämisestä.
- Kuluttaja vastaa tuotteen palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista. Jos elinkeinonharjoittaja ei ole ilmoittanut, että kuluttaja vastaa näistä kustannuksista tai jos elinkeinonharjoittaja ilmoittaa olevansa valmis vastaamaan näistä kustannuksista itse, kuluttaja ei ole velvollinen maksamaan vastaa tavaroiden palautuskustannuksista.
- Jos kuluttaja käyttää peruuttamisoikeuttaan, sen jälkeen, kun hän on ensin nimenomaisesti pyytänyt, että tarjottu palvelu tai myyntiin valmistelemattoman kaasun, veden tai sähkön toimitus toteutetaan rajoitetusti tai tietyssä määrässä Peruuttamisajan kuluessa kuluttaja on velkaa elinkeinonharjoittajalle rahaa, joka vastaa sitä osuutta sopimuksesta, jonka elinkeinonharjoittaja on täyttänyt peruuttamishetkellä, verrattuna siihen, että hän on täyttänyt sopimuksen kokonaisuudessaan.
- Kuluttaja ei joudu maksamaan kustannuksia palvelujen toteuttamisesta tai myyntiin valmistelemattoman veden, kaasun tai sähkön toimituksesta – rajoitettu määrä tai määrä – tai kaupungin keskuslämmityksen toimittamisesta, jos:
a. elinkeinonharjoittaja ei ole antanut kuluttajalle lakisääteisiä pakollisia tietoja peruuttamisoikeudesta, peruuttamisesta aiheutuvista kustannuksista tai peruuttamisoikeuden mallilomakkeesta tai:
b. kuluttaja ei peruuttamisaikana nimenomaisesti kysynyt palvelun toteuttamisen aloittamisesta tai kaasun, veden, sähkön tai kaupungin keskuslämmityksen toimituksesta. - Kuluttaja ei vastaa kustannuksista sellaisen digitaalisen sisällön koko tai osittaisesta toimittamisesta, jota ei toimiteta aineellisella välineellä, jos:
a. ennen toimitusta hän ei nimenomaisesti suostunut aloittamaan sopimuksen täyttäminen ennen peruuttamisajan päättymistä;
b. hän ei tunnustanut menettäneensä peruuttamisoikeutensa luvan myöntämisen yhteydessä; tai
c. elinkeinonharjoittaja ei vahvistanut tätä kuluttajan antamaa lausuntoa. - Jos kuluttaja käyttää peruuttamisoikeuttaan, kaikki lisäsopimukset puretaan laillisesti.
Artikla 9 – Elinkeinonharjoittajien velvollisuudet peruuttamistapauksessa
- Jos elinkeinonharjoittaja antaa kuluttajalle mahdollisuuden ilmoittaa peruuttamisestaan sähköisesti, hän lähettää ilmoituksen saatuaan välittömästi vahvistuksen peruuttamisesta.
- Elinkeinonharjoittaja hyvittää kuluttajalle välittömästi kaikki maksut, mukaan lukien elinkeinonharjoittajan palautetusta tuotteesta veloittamat toimituskulut, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona kuluttaja ilmoitti peruuttamisesta. Paitsi tapauksissa, joissa elinkeinonharjoittaja on tarjoutunut noutamaan tuotteen itse, hän voi lykätä palautusta siihen asti, kunnes hän on vastaanottanut tuotteen tai kunnes kuluttaja osoittaa palauttaneensa tuotteen riippuen siitä, kumpi tapahtuu aikaisemmin.
- Kaikissa hyvityksissä elinkeinonharjoittaja käyttää samaa maksutapaa, jota kuluttaja alun perin käytti, ellei kuluttaja suostu muuhun maksutapaan. Kuluttajalle korvaus on ilmaista.
- Jos kuluttaja valitsi kalliimman toimitustavan edullisimman vakiotoimituksen sijaan, elinkeinonharjoittajan ei tarvitse hyvittää kalliimman toimitustavan lisäkustannuksia.
10 artikla – Peruuttamisoikeuden estäminen
Elinkeinonharjoittaja voi sulkea pois peruuttamisoikeuden seuraavien tuotteiden ja palvelujen osalta, mutta vain, jos elinkeinonharjoittaja on selvästi ilmoittanut tämän tarjousta tehdessään tai vähintään hyvissä ajoin ennen sopimuksen tekemistä:
- Tuotteet tai palvelut, joiden hinnat ovat alttiina rahoitusmarkkinoiden vaihteluille, joihin elinkeinonharjoittajalla ei ole vaikutusta ja joita voi esiintyä peruuttamisajan kuluessa;
- Julkisen huutokaupan aikana tehdyt sopimukset. Julkinen huutokauppa määritellään myyntimenetelmäksi, jossa elinkeinonharjoittaja tarjoaa huutokaupassa tuotteita, digitaalista sisältöä ja/tai palveluita huutokaupanpitäjän ohjeiden mukaisesti ja jossa menestynyt ostaja on velvollinen ostamaan tuotteet, digitaalisen sisällön ja/tai palvelut;
- Palvelusopimukset palvelun täydellisen valmistumisen jälkeen, mutta vain, jos
a. täytäntöönpano aloitettiin kuluttajan etukäteen antamalla nimenomaisella suostumuksella; ja
b. kuluttaja ilmoitti menettäneensä oikeutensa tai peruuttaneensa sen heti, kun elinkeinonharjoittaja oli täyttänyt sopimuksen kokonaisuudessaan; - Artiklassa 7:500 BW ja matkustajakuljetussopimuksissa tarkoitetut pakettimatkat, pakettilomat ja pakettimatkat;
- Majoitusmahdollisuutta koskevat palvelusopimukset, jos sopimuksessa on jo määrätty tietty toteutuspäivä tai -aika ja muut kuin majoitus-, tavarakuljetukset, autonvuokraus- ja ateriapalvelut;
- Vapaa-ajan toimintaan liittyvät sopimukset, jos sopimuksessa on jo määrätty tietty toteutuspäivä tai -aika;
- Tuotteet, jotka on valmistettu kuluttajan ohjeiden mukaan, joita ei ole valmistettu valmiiksi ja jotka on tehty kuluttajan valinnan tai päätöksen perusteella tai jotka on selvästi tarkoitettu tietylle henkilölle;
- Tuotteet, jotka hajoavat nopeasti tai joiden säilyvyysaika on rajoitettu;
- Sinetöityjä tuotteita, jotka terveyden tai hygienian suojelemiseen liittyvistä syistä eivät sovellu palautettavaksi ja joiden sinetti on rikki toimituksen jälkeen;
- Tuotteet, jotka ovat luonteensa vuoksi sekoittuneet peruuttamattomasti muihin tuotteisiin;
- Alkoholijuomat, joiden hinnasta sovittiin sopimusta tehtäessä, mutta joiden toimitus voi tapahtua vasta 30 päivän kuluttua ja joiden todellinen arvo riippuu markkinoiden heilahteluista, joihin kauppiaalla ei ole vaikutusta;
- Sinetöity ääni-/videotallenteet ja tietokonelaitteet, joiden sinetti rikottiin toimituksen jälkeen;
- Digitaalisen sisällön toimittaminen muulla kuin aineellisella välineellä, mutta vain, jos
a. toimitus alkoi kuluttajan nimenomaisella etukäteen antamalla suostumuksella, ja
b. kuluttaja ilmoitti, että tämä merkitsi hänen menettäneensä peruuttamisoikeutensa.
Artikla 11 – Hinta
- Tarjouksessa ilmoitettuna voimassaoloaikana tarjottavien tuotteiden ja/tai palveluiden hintoja ei koroteta lukuun ottamatta ALV-tariffien hintojen muutoksia.
- Toisin kuin edellisessä kappaleessa, elinkeinonharjoittaja voi tarjota tuotteita tai palveluita vaihtelevilla hinnoilla, jos nämä hinnat ovat alttiina rahoitusmarkkinoiden vaihteluille, joihin elinkeinonharjoittaja ei voi vaikuttaa. Tarjouksen tulee viitata tähän yhteys vaihteluihin ja siihen, että kaikki mainitut hinnat ovat suositushintoja.
- Hintojen korotukset kolmen kuukauden sisällä sopimuksen tekemisestä ovat sallittuja vain, jos ne johtuvat lakisääteisistä määräyksistä tai määräyksistä.
- Hintojen korotukset yli 3 kuukautta sopimuksen tekemisen jälkeen ovat sallittuja vain, jos elinkeinonharjoittaja on niin määrännyt ja:
a. ne ovat seurausta lakisääteisistä määräyksistä tai määräyksistä; tai
b. kuluttajalla on oikeus irtisanoa sopimus sinä päivänä, jona hinnankorotus tulee voimaan. - Tuote- tai palvelutarjouksissa ilmoitetut hinnat sisältävät ALV:n.
Artikla 12 – Sopimuksen täyttäminen ja ylimääräinen takuu
- Elinkeinonharjoittaja takaa, että tuotteet ja/tai palvelut täyttävät sopimuksen, tarjouksessa mainitut tekniset tiedot, kohtuulliset luotettavuus- ja/tai huollettavuusvaatimukset sekä lakisääteiset määräykset ja/tai viranomaismääräykset joka oli olemassa sopimuksen tekopäivänä. Sovittaessa elinkeinonharjoittaja takaa myös tuotteen soveltuvan muuhun kuin normaaliin merkintään.
- Elinkeinonharjoittajan, valmistajan tai maahantuojan tarjoama ylimääräinen takuujärjestely ei voi koskaan vaikuttaa lakisääteisiin oikeuksiin ja vaatimuksiin, joihin kuluttaja voi vedota elinkeinonharjoittajaa vastaan sopimuksen perusteella, jos elinkeinonharjoittaja ei täytä osuuttaan. sopimuksessa.
- Lisätakuu määritellään jokaiselle elinkeinonharjoittajan, hänen tavarantoimittajansa, maahantuojansa tai valmistajan sitoumukseksi, joka antaa kuluttajalle laissa säädettyjä oikeuksia tai vaatimuksia siltä varalta, että tämä ei täytä sopimusosaansa. .
Artikla 13 – Toimittaminen ja täytäntöönpano
- Elinkeinonharjoittaja on mahdollisimman varovainen vastaanottaessaan ja toteuttaessaan tuotetilauksia sekä arvioidessaan palveluhakemuksia.
- Toimituspaikkana pidetään osoitetta, jonka kuluttaja ilmoittaa yritykselle.
- Ottaen huomioon näiden yleisten ehtojen kohdassa 4 sanotun, yritys toteuttaa hyväksytyt tilaukset tehokkaasti, kuitenkin viimeistään 30 päivän kuluessa, ellei toimitusaika ole erilainen. on sovittu. Jos toimitus viivästyy tai toimitusta ei voida toteuttaa tai se on vain osittainen, kuluttajalle ilmoitetaan tästä viimeistään 30 päivän kuluttua tilauksen tekemisestä. Tässä tapauksessa kuluttajalla on oikeus purkaa sopimus maksutta ja oikeus mahdollisiin vahingonkorvauksiin.
- Edellisen kappaleen mukaisen purkamisen jälkeen elinkeinonharjoittaja palauttaa kuluttajalle välittömästi maksamansa summan.
- Tuotteiden vahingoittumis- ja/tai katoamisriski on elinkeinonharjoittajalla toimitushetkeen asti kuluttajalle tai kuluttajan aiemmin nimeämälle ja elinkeinonharjoittajalle ilmoittamalle edustajalle, ellei tästä ole nimenomaisesti toisin sovittu. li>
Artikla 14 – Pidennetty kesto: kesto, päättäminen ja jatkaminen
Päättäminen
- Kuluttajalla on aina oikeus irtisanoa toistaiseksi voimassa oleva sopimus, joka on tehty tavaroiden (mukaan lukien sähkön) tai palvelujen säännöllisestä toimituksesta sovittujen irtisanomissääntöjen ja enintään enintän irtisanomisajan mukaisesti. yksi kuukausi.
- Kuluttajalla on aina oikeus irtisanoa määräaikainen sopimus, joka on tehty tavaroiden (mukaan lukien sähkön) tai palveluiden säännöllistä toimittamista varten määräajan päätyttyä sovittujen irtisanomissääntöjen ja ajanjaksoa irtisanomisaika on enintään yksi kuukausi.
- Kahdessa ensimmäisessä kappaleessa kuvattujen sopimusten osalta kuluttaja voi:
- irtisanoa ne kaikkina aikoina eikä rajoita irtisanomiseen tiettynä ajankohtana tai tietyn ajanjakson aikana;
- lopettaa ne samalla tavalla kuin ne on tehty;
- irtisanoa ne aina samalla irtisanomisajalla kuin elinkeinonharjoittajalle on määrätty.
Pidentäminen
- Säännöllistä tuotteiden (mukaan lukien sähkön) tai palvelujen toimittamista varten tehtyä määräaikaista sopimusta ei saa automaattisesti jatkaa tai uusia määräajaksi.
- Edeltävässä kappaleessa sanotusta poiketen päivä- tai viikko- tai aikakauslehtien säännöllistä toimittamista varten tehty määräaikainen sopimus voidaan automaattisesti pidentää määräajaksi, joka ei ylitä kolme kuukautta, jos kuluttajalla on vapaus irtisanoa tämä jatkettu sopimus pidentämisen päättyessä enintään yhden kuukauden irtisanomisajalla.
- Säännöllistä tavaroiden tai palvelujen toimittamista varten tehtyä määräaikaista sopimusta voidaan jatkaa automaattisesti toistaiseksi vain, jos kuluttajalla on aina oikeus irtisanoa sopimus irtisanomisajalla. joka ei ylitä yhtä kuukautta, ja jos sopimus toimittaa päivä- tai viikoittain sanoma- tai aikakauslehtiä säännöllisesti, mutta harvemmin kuin kerran kuukaudessa, enintään kolme kuukautta.
- Määräaikainen sopimus päivittäisten tai viikoittaisten sanoma- ja aikakauslehtien (koetilaukset tai tutustumistilaukset) säännölliseen toimittamiseen käyttöönoton yhteydessä ei jatketa automaattisesti ja päättyy automaattisesti sen lopussa. koeajan tai tutustumisjakson aikana.
Kesto
- Jos sopimus on määräaikainen yli vuoden, kuluttajalla on vuoden kuluttua aina oikeus irtisanoa sopimus enintään kuukauden irtisanomisajalla, ellei kohtuullisuus ja oikeudenmukaisuus edellytä ennenaikaista irtisanomista. sopimusta ei voida hyväksyä.
Artikla 15 – Maksu
- Jos sopimuksessa tai lisäehdoissa ei ole määrätty muuta päivämäärää, kuluttajan maksettava summa on maksettava 14 päivän kuluessa peruuttamisajan alkamisesta, tai jos peruuttamisaikaa ei ole, 14 päivän kuluessa sopimuksen tekemisen jälkeen. Palvelun tarjoamista koskevan sopimuksen tapauksessa tämä 14 päivän ajanjakso alkaa siitä päivästä, jona kuluttaja on saanut vahvistuksen sopimuksesta.
- Myytäessä tuotteita kuluttajille yleisissä ehdoissa ei saa koskaan määrätä ennakkomaksua, joka ylittää 50 %. Jos ennakkomaksu on määrätty, kuluttaja ei voi vedota mihinkään täytäntöönpanoon liittyviin oikeuksiin tilauksesta tai kyseisestä palvelusta ennen kuin sovittu ennakkomaksu on suoritettu.
- Kuluttaja on velvollinen ilmoittamaan välittömästi elinkeinonharjoittajalle annetuissa tai ilmoitetuissa maksutiedoissa esiintyvistä epätarkkuuksista.
- Jos kuluttaja ei täytä maksuvelvoitteitaan ajoissa, sen jälkeen kun elinkeinonharjoittaja on ilmoittanut kuluttajalle maksuviivästyksestä, kuluttajalla on 14 päivää aikaa täyttää maksuvelvollisuus; jos maksua ei suoriteta tämän sisällä 14 päivän kuluessa velan määrälle maksetaan lakisääteistä korkoa, ja elinkeinonharjoittajalla on oikeus periä kohtuulliset aiheutuneet oikeudenkäyntikulut. Nämä perintäkustannukset ovat enintään: 15 % maksamattomista summista 2 500 euroon; 10 % seuraavan 2 500 euron aikana; ja 5 % seuraavan 5 000 euron ajalta, vähintään 40 euroa. Elinkeinonharjoittaja voi poiketa näistä summista ja prosenteista kuluttajalle edullisin poikkeuksin.
16 artikla – Valitusmenettely
- Elinkeinonharjoittaja huolehtii valitusmenettelystä, jolle on annettu riittävästi julkisuutta, ja hän käsittelee valituksen tämän valitusmenettelyn mukaisesti.
- Kuluttajan, joka on havainnut puutteita sopimuksen täytäntöönpanossa, on toimitettava kaikki reklamaatiot elinkeinonharjoittajalle viipymättä kokonaisuudessaan ja selkeästi kuvattuina.
- Vastaus elinkeinonharjoittajalle toimitettuihin valituksiin toimitetaan 14 päivän kuluessa vastaanottopäivästä. Jos on odotettavissa, että valitus vaatii pidemmän käsittelyajan, elinkeinonharjoittaja vastaa 14 päivän kuluessa, vahvistaa vastaanottamisen ja ilmoittaa, milloin kuluttaja voi odottaa yksityiskohtaisempaa vastausta.
- Tuotetta, palvelua tai elinkeinonharjoittajan palvelua koskevan valituksen voi tehdä myös Thuiswinkel.org-sivuston kuluttajasivulla www.thuiswinkel.org olevalla valituslomakkeella. Valitus lähetetään sitten sekä asianomaiselle elinkeinonharjoittajalle että Thuiswinkel.org.
- Kuluttajan tulee antaa elinkeinonharjoittajalle vähintään 4 viikkoa aikaa ratkaista valitus yhteisessä neuvottelussa. Tämän ajanjakson jälkeen valituksesta tulee riita, johon sovelletaan riitojenratkaisujärjestelmää.
Artikla 17 – Riita-asiat
- Elinkeinonharjoittajan ja kuluttajan välillä tehtyihin sopimuksiin, joihin sovelletaan näitä yleisiä ehtoja, sovelletaan vain Alankomaiden lakia.
- Kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan väliset riidat tämän elinkeinonharjoittajan toimittamiin tuotteisiin ja palveluihin liittyvien sopimusten tekemisestä tai käyttämisestä voidaan saattaa Thuiswinkel Disputes Committee, P.O. Box 90600, 2509 LP Haagissa (www.sgc.nl), joko kuluttaja tai elinkeinonharjoittaja noudattaen asianmukaisesti alla olevia ohjeita.
- Riistolautakunta käsittelee riidan vain, jos kuluttaja ensin esittää valituksensa viipymättä elinkeinonharjoittajalle.
- Jos valitus ei johda ratkaisuun, riita tulee toimittaa riitakomitealle viimeistään 12 kuukauden kuluttua siitä, kun kuluttaja on tehnyt valituksen elinkeinonharjoittajalle.
- Jos kuluttaja haluaa saattaa riidan riitakomitean käsiteltäväksi, tämä valinta sitoo elinkeinonharjoittajaa. Kuluttaja mieluiten ilmoittaa asiasta ensin elinkeinonharjoittajalle.
- Jos elinkeinonharjoittaja haluaa saattaa riidan riitalautakunnan käsiteltäväksi, kuluttaja ilmoittaa elinkeinonharjoittajan kirjallisesta pyynnöstä, onko hän sopimussuhteessa vai haluaako riidan ratkaistavaksi toimivaltaisen viranomaisen. laki-tuomioistuin. Jos kuluttaja ei ilmoita valinnastaan elinkeinonharjoittajalle viiden viikon kuluessa, elinkeinonharjoittajalla on oikeus saattaa riita toimivaltaisen tuomioistuimen ratkaistavaksi.
- Riistolautakunnan päätöksiä koskevat riitavaliokunnan säännöissä mainitut ehdot. Riitalautakunnan päätökset ovat sitovia neuvoja.
- Riistolautakunta ei käsittele riitaa – tai lopettaa väliintulonsa – jos elinkeinonharjoittajalle on myönnetty maksukielto, se on mennyt konkurssiin tai lopettanut liiketoiminnan ennen kuin toimikunta on käsitellyt asian. riita istunnon aikana ja antoi lopullisen päätöksen.
- Jos Thuiswinkelin riitakomitean rinnalla on toinen toimivaltainen riitakomitea, joka on tunnustettu tai joka on sidoksissa Disputes Committee Foundation for Consumer Affairs (SGC) -säätiöön tai Complaints Institute Financialiin Palvelut (Kifid), Thuiswinkelin riitalautakunta on mieluiten toimivaltainen riita-asioissa, jotka liittyvät pääasiassa myyntitapaan tai palvelujen tarjoamiseen kaukoliikenteessä. Kaikkien muiden riitojen osalta tämä on muut kiistat komitea, jonka SGC on tunnustanut tai joka on sidoksissa Kifidiin.
Artikla 18 – Sivuliikkeen takuu
- Thuiswinkel.org takaa jäsentensä velvoitteiden täyttämisen Thuiswinkelin riitakomitean heille määräämien sitovien neuvojen suhteen, ellei jäsen päätä saattaa sitovaa neuvontaa tuomioistuimen tarkastettavaksi. kahden kuukauden kuluessa tämän neuvon päivämäärästä. Tuomioistuimen tarkastuksen tapauksessa takuun keskeytys päättyy ja takuu astuu voimaan uudelleen, kun tuomioistuimen päätös on lainvoimainen, jolloin tuomioistuin on ilmoittanut, että sitova neuvo on sitova. Enintään 10 000 € per sitova neuvo. Thuiswinkel.org maksaa tämän summan kuluttajalle. Jos summa on yli 10 000 euroa sitovaa neuvoa kohden, 10 000 euron summa maksettu. Siltä osin kuin summa on suurempi kuin 10 000 €, Thuiswinkel.orgilla on velvollisuus ryhtyä kohtuullisiin toimiin saadakseen jäsenen noudattamaan sitovia neuvoja.
- Tämän takuun soveltaminen edellyttää, että kuluttaja tekee kirjallisen valituksen Thuiswinkel.org:lle ja siirtää kauppiaan kohdistuvan vaatimuksensa Thuiswinkel.org:lle. Siltä osin kuin vaatimus elinkeinonharjoittajalta ylittää 10 000 euroa, kuluttaja saa tarjosi mahdollisuuden siirtää yli 10 000 euron vaatimuksensa elinkeinonharjoittajalta Thuiswinkel.org:lle, jossa tämä organisaatio jatkaa vaatimuksensa maksamista tuomioistuimessa omalla omistusoikeudeltaan ja kuluistaan.
Artikla 19 – Lisä- tai erilaiset määräykset
- Näistä yleisistä ehdoista poikkeavat lisämääräykset tai ehdot eivät saa olla haitallisia kuluttajalle ja ne tulee kirjata kirjallisesti tai siten, että kuluttajat voivat säilyttää ne helposti saatavilla olevalla tavalla. kestävällä välineellä.
Artikla 20 – Muutos Thuiswinkel.orgin yleisiin käyttöehtoihin
- Thuiswinkel.org muuttaa näitä yleisiä ehtoja vasta kuultuaan Kuluttajaliittoa.
- Näiden ehtojen muutokset astuvat voimaan vasta sen jälkeen, kun ne on asianmukaisesti julkaistu, sillä edellytyksellä, että jos muutokset ovat voimassa tarjouksen voimassaoloaikana, kuluttajalle edullisin ehto on voimassa.
Thuiswinkel.org
P.O. Box 7001, 6710 CB EDE, Alankomaat.
Oikeudet voidaan johtaa vain näiden yleisten käyttöehtojen hollanninkielisen version perusteella.
Liite I: Peruuttamisoikeuden mallilomake
Peruuttamisoikeuden mallilomake
(tämä lomake tulee täyttää ja palauttaa vain, jos haluat peruuttaa sopimuksen)
Vastaanottaja:
[kauppiaan nimi]
[kauppiaan maantieteellinen osoite]
[kauppiaan faksinumero, jos saatavilla]
[kauppiaan sähköpostiosoite tai sähköpostiosoite]
Minä/me* ilmoitan sinulle, että koskien sopimustamme, joka koskee
Seuraavien tuotteiden myynti: [tuotteen kuvaus}*
Seuraavan digitaalisen sisällön toimitus: [digitaalisen sisällön kuvaus]*
Seuraavan palvelun tarjonta: [palvelun kuvaus]*
Minä/me* käytän peruuttamisoikeuttamme.
- Tilattu*/vastaanotettu* [palvelujen tilaus- tai tavaroiden vastaanottamispäivä]
- [Kuluttajan nimi]
- [Kuluttajan osoite]
- [Kuluttajan allekirjoitus] (vain jos tämä lomake toimitetaan paperilla)
*Poista tai anna tarvittaessa lisätietoja.